Hoe zorg je voor maximaal comfort en veiligheid bij patiëntenvervoer?

  • 3 min

Ambuce is de Belgische marktleider in dringend en niet-dringend patiëntenvervoer. Het is een ambulancedienstverlener die in heel België ziekenvervoer, preventieve zorg, repatriëring en ambulanceopleiding organiseert. 

Comment garantir le maximum de confort et de sécurité dans le transport de patients ?

Behoefte van de klant?

De organisatie heeft haar hoofdzetel in Wijnegem en heeft ook vestigingen in Zutendaal, Brussel, Tielt en Francorchamps. Haar klanten zijn voornamelijk ziekenhuizen, ziekenfondsen en woonzorgcentra. Met ongeveer vierhonderd vaste medewerkers en twee keer zoveel vrijwilligers is Ambuce de grootste dienstverlener op het vlak van patiëntenvervoer in België. 

Naast een goede planning vereist het patiëntenvervoer optimaal uitgeruste en onderhouden ambulances. Voertuigen die niet alleen ruimte bieden voor eerste hulp, maar ook maximaal comfort en veiligheid.  

Een groot deel van het wagenpark van het hoofdkantoor bestaat uit ambulances die Ambuce huurt van Fraikin. Op het hoofdkantoor in Wijnegem gaat het om zo'n 25 voertuigen die vooral worden ingezet voor dringend patiëntenvervoer. 

We kunnen met onze vragen altijd terecht op het centrale nummer van Fraikin. Zo kunnen we ook in noodgevallen direct hulp krijgen.

Jesse Delien
Head of International Services bij Ambuce

Onze oplossing 

Samen met het Vlaamse Kruis was Ambuce een van de eerste klanten die koos voor operationele leasing voor dit gespecialiseerde voertuigsegment.  

"Deze leasing laat ons toe onze vloot om de vier jaar te vervangen", legt Jesse Delien, International Services Manager bij Ambuce, uit. "Zo werken we steeds met relatief nieuwe voertuigen en kunnen we bij problemen of schade steeds bij Fraikin terecht. We betalen slechts één factuur per maand voor het all-inclusive pakket, wat voor ons een enorme opluchting is." 

Volgens Tom Eyckmans, accountmanager bij Fraikin, is die volledige ontzorging de belangrijkste reden waarom klanten voor leasing kiezen. "De klant kan zich beter concentreren op zijn core business, hij heeft een centraal aanspreekpunt bij ons en hoeft geen grote investeringen in het wagenpark te doen. Bovendien is Fraikin merkneutraal en werken we samen met de beste specialisten in de sector. Daardoor kunnen we voertuigen leveren volgens de behoeften van de klant." 

Fraikin is merkneutraal en we werken met de beste specialisten in de branche. Hierdoor kunnen we voertuigen leveren op basis van de behoeften van de klant.

Tom Eyckmans
Account Manager bij Fraikin

De voordelen 

In een sector die zelf voortdurend oproepbaar is, is de betrouwbare ondersteuning van Fraikin een grote troef. "We hoeven geen verzekeringsagenten of garages te bellen, maar kunnen met onze vragen altijd terecht op het centrale nummer van Fraikin. Zo kunnen we ook in geval van nood onmiddellijk hulp krijgen", besluit Jesse Delien.

Ambuce rekent op Fraikin voor eerste hulp bij leasing

Youtube

Om ook te lezen

Comment développer l’électrique dans le domaine du transport frigorifique ?

Hoe ontwikkelen we elektronica geschikt voor duurzaam koeltransport?

Business Case MAN e-TGE.
1 min
Comment accompagner UCB Pharma dans sa recherche de mobilité durable ?

Hoe ondersteunen we UCB Pharma in de zoektocht naar duurzame mobiliteit?

Business Case UCB Pharma.
2 min
Accompagner les ambitions d’une entreprise familiale en matière de mobilité décarbonée

De ambities van een familiebedrijf op het gebied van koolstofarme mobiliteit ondersteunen

Business Case Walravens.
2 min