We bieden onze klanten de mogelijkheid snel en efficiënt te reageren op wijzigende situaties
- 3 min
"We leveren aan een honderdtal klanten per dag", legt fleet manager bij Brouwerij De Valk Steven Engelen uit. "Onze vrachtwagens rijden naar Brussel, Mechelen en de grotere regio rond de Duvel Moortgat-brouwerij. We leveren ook aan Zorgbedrijf Antwerpen, een zeer belangrijke klant tijdens de lockdown. Alle woonzorgcentra moesten bevoorraad worden, wat door de strenge coronamaatregelen geen sinecure was. Nu de catering weer open is, zien we een aanzienlijke stijging van onze volumes, zelfs meer dan wat we aanvankelijk hadden voorzien. We moeten onze ramingen elke dag positief bijstellen. De euforische dagen van het Europees kampioenschap voetbal dragen daar natuurlijk aan bij."
Onze oplossing
Brouwerij De Valk heeft haar volledige wagenpark vervangen door tien nieuwe voertuigen. Daarvoor deed het distributiecentrum Duvel Moortgat in Wijnegem een beroep op de diensten van Fraikin. "De gebundelde, vaste maandfactuur en de ontzorging van een compleet servicepakket overtuigden De Valk", zegt Tom Eyckmans, accountmanager. "Dankzij de goede samenwerking met MAN en Van Hool konden we alle voertuigen op tijd leveren voor de volledige herlancering van het cateringbedrijf.
De Valk huurt nu drie MAN TGM 15 250 en zeven MAN TGM 18 250 trucks van Fraikin, allemaal uitgerust met een huifopbouw. Dat is een schuifzeilopbouw met een snel lossysteem, dat extra comfort biedt en tijd bespaart bij het lossen van de lading. De tien nieuwe vrachtwagens zijn meteen een blikvanger dankzij de opdrukken van de horecamerken Duvel, La Chouffe en Tripel D'Anvers.
De voordelen
Met het Penta Wave snellossysteem hebben chauffeurs extra comfort en besparen ze tijd bij elke lossing. "We hebben bewust voor dit systeem gekozen", zegt Steven. "Een vrachtwagen is meestal uitgerust met schuifzeilen, zodat chauffeurs in cafés en andere horecazaken aan de zijkant van de vrachtwagen drank kunnen lossen. Het conventionele systeem werkt met klemmen die allemaal open en dicht moeten voor elke lading. Dat is twee minuten werk per keer, en dat bij tien leveringen per dag. Het Penta Wave systeem heeft deze clips niet en kan gewoon opengeschoven worden. Door zijn eenvoud bespaart de chauffeur anderhalve minuut per lading. Bovendien is het systeem aan de binnenkant verstevigd, wat de veiligheid van de lading verhoogt."
In het verleden hadden we onze eigen vrachtwagens, maar de variabele kosten van technische mankementen werden te groot en moeilijk in te schatten. Bovendien werd ik voortdurend aangesproken door medewerkers als er een probleem was. Nu weet ik dat we voor elk vlootgerelateerd probleem terecht kunnen bij onze Fraikin-contactpersoon. Zo kan ik me op andere zaken concentreren.